Vanliga frågor
Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.
Vanliga frågor
Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.
Mitt Konto
Du kan fortfarande köpa din biljett med Mälartåg utan personligt konto.
Det finns inga begränsningar för antalet ombokningar utifrån samma biljett.
Ja, det gör du med BankID via ditt konto direkt i appen eller på webben.
Fram till ordinarie avgångstid bokar du enklast om din biljett direkt i appen eller på webben via Mitt konto. Du kan även kontakta kundservice för att boka om din biljett, men då senast 60 minuter före ordinarie avgångstid.
Nej, när du bokar om din biljett flyttas villkoren för ersättning vid försening till den nya biljetten. Vid inställd avgång har du alltid möjlighet att resa på nästkommande avgång utan att behöva boka om din biljett.
För att du ska kunna känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter, eventuella bankkortsuppgifter och dina biljetter. Om du inte har eller vill använda BankID kan du fortfarande köpa biljett i app och i webb.
Du kan endast välja att ändra riktning på samma sträcka och då med samma resenärskategori.