Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälardalstrafik Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.

Vanliga frågor

Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.

Kundservice

Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Bokningsnumret står på biljetten.

Från lördag den 15 juni rullar Mälartåg sommartrafik. Olika sträckor påverkas i olika omfattning, därför är det viktigt att hålla extra koll på tidtabellen. Här kan du läsa mer om sommartrafiken.

De fasta priserna bygger på villkor för samhällsfinansierad trafik. Du vet vad din resa kommer att kosta oavsett om du köper din resa samma dag du ska åka eller långt i förväg. Syftet är att göra det enklare att köpa och resa med regionaltågstrafiken. Det fasta biljettpriset är i grunden baserat på hur lång sträcka du reser, men är också harmoniserat med länstrafikbolagens biljettpriser.

Via den här länken kan du se en bild på samtliga tågvagnar och var du hittar dem olika avdelningarna.

Du behåller dina poäng, men det är på resor med SJ du kan utnyttja dem och de förfaller enligt ordinarie SJ Prio-villkor.

Avinstallera och installera om appen. Fungerar det fortfarande inte kontakta kundservice.

Du kan inte tjäna in SJ Prio-poäng på resor med Mälartåg med avresedatum från den 12 december 2021, eftersom det inte längre är SJ som ansvarar för trafiken.

Kontakta vår kundservice 0771-224440 så kan vi skicka ut biljetten till dig.

När du har lämnat en kundsynpunkt och bett om återkoppling återkommer vi till dig inom 3 arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Den nya appen är en uppdaterad och förbättrad app, där man både kan köpa Mälartåg enkelbiljett och Movingo periodbiljett. Den innehåller också nya funktioner och förbättrad information om din resa. Nu behöver man bara en app och allt för resan i Stockholm-Mälarregionen finns samlat på ett ställe.

Mer information hittar du här.

Den nya appen Mälardalstrafik kommer att släppas i början av april.

Ja, behåll och fortsätt använd din Mälartågsapp som vanligt. Appen kommer automatiskt att uppdateras under början av april – då byter den namn till Mälardalstrafik och får ett nytt utseende och innehåll. Om du har en Iphone kan du också hämta den uppdaterade appen manuellt i Appstore så fort den är tillgänglig där.

Mer information hittar du här.

Mälardalstrafik är inte ett nytt namn, det är bolaget som ansvarar för Mälartågs fem regionaltågslinjer och periodbiljetten Movingo. Mälartåg och Movingo finns kvar och du kan fortsätta resa som vanligt.