Vanliga frågor
Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.
Vanliga frågor
Denna sida finns inte på engelska just nu men vi jobbar på det.
Bokning och ombokning
Det finns inga begränsningar för antalet ombokningar utifrån samma biljett.
Om du blir akut sjuk som gör att du inte kan resa behövs ett uppvisande av läkarintyg för att få biljetten återbetald. Här kan du läsa mer om våra köp- och resevillkor.
Fram till ordinarie avgångstid bokar du enklast om din biljett direkt i appen eller på webben via Mitt konto. Du kan även kontakta kundservice för att boka om din biljett, men då senast 60 minuter före ordinarie avgångstid.
Nej, när du bokar om din biljett flyttas villkoren för ersättning vid försening till den nya biljetten. Vid inställd avgång har du alltid möjlighet att resa på nästkommande avgång utan att behöva boka om din biljett.
Nej, det går inte att boka gruppresa.
Du kan endast välja att ändra riktning på samma sträcka och då med samma resenärskategori.
Ombokning vid trafikstörning orsakad av Mälartåg är tillgänglig dygnet runt genom att du ringer Kundservice. Det gäller även köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus), där störningen är orsakad av Mälartåg.
Kontakta Mälardalstrafik Kundservice så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt.
Mälartåg app finns att ladda ner via App Store (iOS) eller Google Play (Android).