Nyheter och förbättringar i våra kanaler
Mälardalstrafik tar nästa steg i utvecklingen för att förenkla det kollektiva resandet i Stockholm-Mälarregionen. Under våren lanseras en rad förändringar som ska göra det enklare för våra resenärer. Genom tekniska förbättringar, en sammanhållen biljettförsäljning och ett förbättrat informationsflöde skapas en smidigare reseupplevelse.
Mälardalstrafik ansvarar för Mälartågs fem samhällsfinansierade regionaltågslinjer och periodbiljetten Movingo och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla tjänster utifrån våra resenärers behov. Därför lanserar Mälardalstrafik under våren en rad förändringar som ska förenkla vardagen för alla som reser med oss[
Tydligaste förändringen är att både Mälartåg enkelbiljett och periodbiljetten Movingo kommer kunna köpas på samma ställe – i den nya appen Mälardalstrafik och på den nya webbplatsen mälardalstrafik.se.
Denna förändring innebär att resenärerna inte längre behöver navigera mellan olika appar och webbsidor för att köpa biljetter och ta del av trafikinformation. I stället samlas alla tjänster i en och samma digitala plattform, vilket skapar en mer användarvänlig och effektiv upplevelse.
Mälardalstrafik strävar efter att det ska vara attraktivt och enkelt att resa kollektivt i Stockholm-Mälarregionen . Genom att förenkla biljettköp och information stärker vi förutsättningarna för ett smidigt och hållbart resande i regionen.
Läs om vilka förändringar vi gör och hur de bidrar till att förenkla för våra resenärer.