Ersättning vid försening
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor eller få hjälp direkt av vår chatbot Mälar-Märta via pratbubblan i hörnet av sidan. Du kan också kontakta oss för personlig service.
Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor eller få hjälp direkt av vår chatbot Mälar-Märta via pratbubblan i hörnet av sidan. Du kan också kontakta oss för personlig service.
Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring din resa med oss.
Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger under våra öppettider.
Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar.
Vi finns tillgängliga på telefon och Messenger:
Vardagar: 06.00–20.00
Helger: 07.00–19.00
Telefonnummer: 0771-22 44 40
När du ringer får du följande val:
1️⃣ Försenad eller inställd resa*
2️⃣ Övriga frågor
*Vid knappval 1 kan du boka om din resa vid försening med Mälartåg för Resplus-biljetter. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.
Resplus är en biljett för kombinerade resor med flera trafikföretag.
Om du har en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid byten, kan vi hjälpa dig att beställa ledsagning.
Boka ledsagningOm du har skadats eller fått något förstört under din resa kan du göra en skadeanmälan.
Till skadeärendenTappat eller glömt något ombord? Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.
Till hittegodsHär hittar du hållplatserna för ersättningsbussar på Mälartågs stationer.
Till hållplatser för ersättningsbussar