Cookie Consent by Free Privacy Policy website Kundservice | Mälardalstrafik Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Kundservice

Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor eller få hjälp direkt av vår chatbot Mälar-Märta via pratbubblan i hörnet av sidan. Du kan också kontakta oss för personlig service.

Kundservice

Hitta svar snabbt bland våra vanliga frågor eller få hjälp direkt av vår chatbot Mälar-Märta via pratbubblan i hörnet av sidan. Du kan också kontakta oss för personlig service.

Ersättning vid försening

Om ditt tåg blir försenat eller inställt kan du ha rätt till ersättning. 

Läs mer eller ansök

Chatta via Messenger

Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger under våra öppettider.

Öppna i Facebook

Mejla

Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. 

Skicka e-post

 

Öppettider

Vi finns tillgängliga på telefon och Messenger:
Vardagar: 06.00–20.00
Helger: 07.00–19.00

Telefonnummer: 0771-22 44 40

När du ringer får du följande val:
1️⃣ Försenad eller inställd resa*
2️⃣ Övriga frågor

*Vid knappval 1 kan du boka om din resa vid försening med Mälartåg för Resplus-biljetter. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

Resplus är en biljett för kombinerade resor med flera trafikföretag.

Vi kan också hjälpa med

Ledsagning

Om du har en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid byten, kan vi hjälpa dig att beställa ledsagning.

Boka ledsagning

Skadeärenden

Om du har skadats eller fått något förstört under din resa kan du göra en skadeanmälan.

Till skadeärenden

Hittegods

Tappat eller glömt något ombord? Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.

Till hittegods

Hållplatser för ersättningsbussar

Här hittar du hållplatserna för ersättningsbussar på Mälartågs stationer.

Till hållplatser för ersättningsbussar